Frågor och Svar
Hur skickas mitt paket?
Ditt paket kommer att levereras med Postnord. Läs mer om frakt här.
Var är mitt paket?
Din beställning levereras via Postnord. Vi erbjuder för närvarande standardleverans till postombud, vilket innebär att ditt paket skickas till ditt närmsta postombud och du får ett meddelande via sms, e-post eller PostNord-appen när du kan hämta ut det. Från det att paketet hämtas från vårt lager är standardleveranstiden 2–4 arbetsdagar. Om du inte har fått din beställning inom 9 dagar, kontakta oss.
Kan jag ändra leveransadressen för min beställning?
Tyvärr kan inte ändringar göras när beställningen har gjorts. När du har fått ditt beställningsnummer är ordern låst och kan inte ändras. Våra beställningar kommer kontinuerligt in i vårt system och lager, så att vi kan skicka ut ditt paket så snart som möjligt.
Är det möjligt att ange en annan mottagaradress till kassan?
Ja, det går. När du gör en beställning kan du ändra eller lägga till en annan leveransadress.
Hur gör jag en retur och vad kostar det?
Du har rätt till öppet köp inom 30 kalenderdagar efter leveransdagen av varorna. Under denna tid kan du skicka tillbaka de varor du har mottagit, i ursprungligt skick och förpackningar, utan några skyldigheter från din sida. Om du vill göra detta måste du skicka tillbaka varorna oskadade, otvättade och oanvända, och alla etiketter eller taggar måste vara intakta för att vi ska kunna acceptera en retur. I ditt paket finns en returetikett som ska användas. Återbetalningar görs så snart returen mottagits och kontrollerats. Läs mer om retur här.
Hur fungerar återbetalningen vid retur?
Så snart din retur har mottagits och godkänts behandlar vi återbetalningen. Om du har betalat med kort återbetalas pengarna för returen på kortet. Om du betalar med faktura justeras återbetalningsbeloppet och du hittar den uppdaterade fakturan på www.klarna.se. Du betalar endast för de varor du behåller, liksom frakt (om du beställer mindre än 499 kr för Sverige och 999 SEK för Norge, Danmark och Finland). Mer information om återbetalning och returer finns här.
Vad gör jag om jag fått fel produkt?
Kontakta oss med ämnet ”fel produkt” så hjälper vi dig.
Vilka är de olika betalningsmetoderna?
Du kan välja att betala med Klarnas betalningsmetoder. Klarnas betalningsalternativ: – Betala direkt – du kan betala direkt i checkouten. – Betala sen – få först, betala senare. Med Klarna får du din beställning först och kan bestämma om du vill behålla varan eller inte innan du betalar. – Dela upp – få alla dina betalningar på samma faktura, bestäm själv hur mycket du vill betala varje månad. Betalning kommer att ske så snart din beställning har skickats. Läs mer om betalningar här.