x STÄNG

VARUKORG

Inga produkter i varukorgen.

Varukorg 0
x STÄNG

VARUKORG

Inga produkter i varukorgen.

Allmänna Villkor

Dessa villkor för köp (“Villkor”) gäller vid beställning av varor via www.jiji-boutique.se (“Webbplatsen”).

Genom att fylla i din beställning på denna webbplats godkänner du våra köpvillkor, ett godkännande som gör din beställning bindande. Du bekräftar också att den angivna informationen är korrekt. Du som kund ansvarar för felaktig information.

Jiji Boutique kan justera eller ändra dessa villkor när som helst. Du uppmanas därför att acceptera endast de villkor som gäller vid köptillfället av var och en av dina beställningar.

Alla hänvisningar till Jiji Boutique (“vi”) i dessa villkor inkluderar dess korrespondentföretag, Innocence, momsnummer: SE790601112201, Linnégatan 24, 413 04, Göteborg, Sverige, e-post info@jiji-boutique.se.

Senast uppdaterad: 01/05/2021

Bestrida

I händelse av tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) beslut.

Produkt Information

Jiji Boutique-teamet försöker till det yttersta att visa färgerna i bilderna så exakt som möjligt. Trots det kan färgerna variera, särskilt mellan olika skärmar och skärminställningar. Detta innebär att det kan upplevas skillnader i färg och ton, vilket inte är en grund för klagomål. Detta gäller även storlekarna, som kan vara något annorlunda mellan de olika märkena (kontrollera noga storleksguiden för de produkter du vill köpa). Vi svarar gärna på dina frågor om du känner dig osäker på detta. Eftersom vi också säljer direkt till kunder via andra kanaler, kan vissa objekt ta slut även om vi inte haft chans att uppdatera den informationen på vår hemsida. I sådana fall meddelar vi er detta.

Åldergräns

Du måste vara över 18 år när du shoppar på www.jiji-boutique.se.

Reservation

Vi reserverar oss för oförutsägbara händelser som kan orsaka slutförsäljning, lagerdifferenser, leveransförseningar, prisjusteringar och tekniska fel. Vidare förbehåller vi oss rätten att eventuella fel i bild, text och/eller prislapp kan uppstå.

I händelse av felaktig prismärkning på plagg vid leveransen är priset som du köpte produkten för vid köptillfället (se orderbekräftelsen) det pris som gäller för köpet.

Friskrivning

Vid force majeure skjuts våra skyldigheter upp. Exempel på force majeure kan vara strejker, personalsjukdomar, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om det inträffar för oss som företag eller för våra leverantörer/partners. Om force majeure varar längre än två månader har såväl kunden som vi rätt att säga upp avtalet utan skyldighet att betala skadestånd.

Leverans

Vid checkout så kan man välja en av två alternativ:
•Leverans med PostNord
•FRI upphämtning i butiken, Linnégatan 24, 413 04 Göteborg. Redo att hämtas dagen efter ordern har lagts.

Om du föredrar att din beställning levereras så levererar Jiji Boutique din beställning var som helst i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Leveranskostnader (inklusive moms)

Sweden:
Fri leverans för beställningar på 499 kr eller högre.
39 kr standardleverans för beställningar under 499 kr.

Norge, Danmark, Finland:
Fri leverans för beställningar på 999 SEK eller högre.
99 SEK standardleverans för beställningar under 999 SEK.

För fria leveranskostnader måste minsta kostnad som anges ovan vara efter rabatterna under reaperioden.

Din beställning skickas inom 2–4 arbetsdagar. Om du inte har fått din beställning inom 9 dagar, kontakta oss.

Vi gör vårt bästa för att se till att du får din beställning så snart som möjligt, men vi förbehåller oss rätten att låta leveranstiden variera under försäljning och högperioder (t.ex. vid jultid, rea/erbjudanden) och under omständigheter som vi inte har kontroll över. I sådana fall kan beställningen skickas inom 4–7 arbetsdagar.

Din beställning levereras via Postnord. Vi erbjuder för närvarande standardleverans till postombud, vilket innebär att ditt paket skickas till ditt närmsta postombud och du får ett meddelande via sms, e-post eller PostNord-appen när du kan hämta ut det. Från det att paketet hämtas från vårt lager är standardleveranstiden 2–4 arbetsdagar.

Ditt paket finns kvar i 14 dagar hos postombudet från det datum du meddelas att ditt paket kan hämtas. Om du inte hämtar ut paketet, kommer det efter 14 dagar att returneras till vårt lager. För paket som inte hämtats ut förbehåller sig Jiji Boutique rätten att debitera dig 150 kr (inklusive moms) för returfrakt och hanteringskostnader.

Om paketet är skadat så ska du inte plocka ut paketet, utan istället rapportera det till postombudet.

Vi förbehåller oss rätten att vägra behandla en order på misstanke om bedrägeri. Alla försök till bedrägeri kommer att rapporteras till polisen.

Retur

FRI retur*. Extremt enkelt. Ni har två alternativ:
•Retur till butiken, Linnégatan 24, 413 04 Göteborg. Vänligen notera våra öppettider.
•Retur till vårt varuhus, använd retur sedeln som medföljer vid leverans av paketet.

Du har rätt till öppet köp inom 30 kalenderdagar efter leveransdagen av varorna. Under denna period litar vi på att du kommer att behandla produkten och dess förpackning med omsorg. Under denna period på 30 kalenderdagar har du rätt att avbryta köpet, vilket innebär att du har rätt att ångra dig och skicka tillbaka de varor du har fått i originaltillstånd och orginalförpackning, utan skyldigheter från din sida.

Om du vill göra detta måste du skicka tillbaka varorna oskadade, otvättade och oanvända, och alla etiketter eller taggar måste vara intakta för att vi ska kunna acceptera en retur.

Returer som är skadade eller smutsiga, tvättade, förändrade eller slitna (annat än att produkten har provats) kommer inte godkännas. Returen kan då skickas tillbaka till kunden och/eller återbetalning vägras.

På grund av hygieniska skäl tar vi inte tillbaka badkläder, hår- och huvudtillbehör.

Jiji Boutique ansvarar inte för returer som inte har returnerats till vårt lager. Spara ditt frakt-ID så att du kan följa varan hela vägen till vårt lager.

Adressen på returetiketten är: Jiji Boutique, Linnégatan 24, 413 04 Göteborg, Sverige.

Om du har betalat med kort återbetalas pengarna för returen på kortet. Om du betalar med faktura justeras återbetalningsbeloppet och du hittar den uppdaterade fakturan på www.klarna.se. Mer information om återbetalningen från Klarna finns här. Du betalar endast för de varor du behåller, liksom frakt (om du beställer mindre än 499 kr för Sverige och 999 SEK för Norge, Danmark och Finland).

*Fri retur gäller endast produkter som har ordinariepris. För de produkter som säljs på rea, så är returavgiften 39 kr för Sverige och 99 SEK för Norge, Danmark och Finland.

Betalning

Du kan välja att betala med Klarna betalningsmetoder. Mer information om dessa alternativ finns nedan.

Klarna är en av Europas största banker och erbjuder betalningslösningar som direktbetalningar, betalning efter leveransalternativ och avbetalningsplaner i en köpupplevelse med ett klick. Ta reda på mer genom att besöka www.klarna.com/se/ och se några alternativ nedan:

Betala direkt – du kan betala direkt i checkouten.

– Betala senare – få först, betala senare. Med Klarna får du din beställning först och kan bestämma om du vill behålla varan eller inte innan du betalar.

– Dela upp – få alla dina betalningar på samma faktura, bestäm själv hur mycket du vill betala varje månad.

Priser

www.jiji-boutique.se visas alla priser i SEK inklusive moms. Priset som anges vid beställningsdatumet är det pris som debiteras. Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella fel, felaktigheter eller utelämnanden och att ändra eller uppdatera information, om informationen i vår webbshop är felaktig, när som helst (inklusive efter att du har skickat din beställning).

Fraktkostnader kan komma att gälla för beställningen i enlighet med våra leveransvillkor.

Alla beställningar skickas från Göteborg, Sverige. Om din beställning levereras till ett annat land, kan du vara ansvarig för eventuella tullkostnader. Kontakta tullkontoret i ditt land för mer information.

Reklamation

När det gäller reklamation av våra produkter följer vi lagen om konsumentköp.

Ta ett foto på den defekta produkten och skicka den till vår kundtjänst info@jiji-boutique.se. Skriv i e-postmeddelandet med ordernummer och en beskrivning av problemet. Namnge ämnesraden för e-postmeddelandet med ”Reklamation”.

Vid en godkänd reklamation ska produkten alltid returneras till vårt lager. Det finns alltid fri returfrakt på godkända klagomål. I ditt paket finns en returanvisning och retursändningsanteckning som ska användas för reklamation på samma sätt som för alla standardreturer.

När den defekta produkten har återlämnats och kontrollerats kommer Jiji Boutique att återbetala dig så snart som möjligt efter mottagandet av varorna och inom 30 dagar, från och med dagen för mottagandet av varorna.

Om du vill byta ut ett defekt föremål istället för att få en återbetalning, tänk på att vi bara kan ersätta den med samma produkt i samma storlek, beroende på tillgänglighet.

Jiji Boutique förbehåller sig rätten att vägra ett klagomål om varorna inte visar sig vara felaktiga i enlighet med gällande konsumentskyddslagar. Vi följer rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden (ARN).